13.00 - „Flash Area”
Czarna komedia zombie. Film opowiada historię inwazji zombie na Białystok. Tu na krańcu kraju czas płata figle, wódkę pije się z woreczka, szeptucha sprzedaje tajemne zaklęcia, a trzygłowy bóg coś knuje. Film przedstawia w krzywym zwierciadle obraz Podlasia i wartości wyznawanych przez „zwykłych ludzi”. Inwazja zombie dopełnia groteskowych wizji. Konwencja horroru jest farsą, komentarzem twórców na te trudne czasy dalekie od schludnej liryki romantyków. Film powstał bez budżetu, co w czasie kryzysu było przedsięwzięciem trudniejszym niż znalezienie pracy.
14.10 – „Saila”
Rdzawoczerwone otoczenie zmienia się w równoległy wszechświat wypełniony obsesją, przemocą i anarchią. Tutaj mieszka Saila w opuszczonym wieżowcu, przyjmując gości. Czas i przestrzeń rozmywają się, a głosy z radia donoszą o nieszczęściach i katastrofach. Surrealistyczny undergroundowy epos z niepokojącą ścieżką dźwiękową i jedną z najkrwawszych scen miłosnych w historii kina. Pełnometrażowy debiut Julii Ostertag kręcony był po partyzancku na przemysłowych pustkowiach wschodniego Berlina.
15.45 - „Maj drim”
Kacper Pawluk kończy w tym roku naukę w liceum plastycznym w Supraślu. To na zajęcia w szkole wykonał prezentowany przez D.I.Y. FILM FEST film „Maj drim” – zabawny animowany kolaż w duchu pamiętnych animacji z „Latającego cyrku Monty Python’a”.
15.55 – „Shooting on the moon”
8-minutowy „film-dialog” kręcony wyłącznie za pomocą 8-milimetrowej kamery i czarno białej kliszy, natchniony pełnią księżyca, przywodzi na myśl czasy najlepszych niezależnych produkcji Jima Jarmuscha. Historia kobiety i mężczyzny oraz ich związku, który Jessie Richards rozpoczyna od shake’a w barze mlecznym, a kończy na… no właśnie, re-modernistycznym akcencie – jak zwykł pokazywać w swych filmach reżyser.
16.05 – „Slog movie”
We Got Power Films przedstawia domowej roboty dokument z 1982 roku o hardcore punkowej scenie wczesnych lat 80. w Los Angeles i w hrabstwie County. Unikalne spojrzenie na te czasy, bardziej niezwykłe nawet od „Decline Of Western Civilization” i „Another State Of Mind”. „Slog”, niemalże fanzin na taśmie filmowej, oddaje intymną atmosferę: fanowską, zza kulis i ze sceny. Markey kręcił film na Super8 w 1981 i 1982 roku, kiedy redagował fanzin We Got Power i grał na perkusji z Sin 34. Wywiady, niesamowite występy na żywo i humorystyczne wstawki z udziałem Circle One, Symbol 6, Wasted Youth, Red Cross, TSOL, The Cheifs, Sin 34, Fear, Circle Jerks oraz Henry’ego Rollinsa, Chucka Dukowski, Robo i Deza Cadeny (Black Flag).
17.00 - „Reality 86d”
Dokument drogi kręcony podczas ostatniego tournee grupy Black Flag (6-miesięczna trasa „In My Head” po USA z 1986 roku, ich ostatni numer). Greg Ginn razem z Henrym Collinsem, Celem Revultą i Anthonym Martinezem tworzyli ostatni skład zespołu. „Reality 86’d” pokazuje przebieg wydarzeń za kulisami i występy na żywo zespołów Black Flag, Painted Willie i Gone (poboczny projekt Ginna, wówczas razem z Simem Cainem (później w Rollins Band) i Andrew Weissem (Ween, Butthole Surfers)). Filmowiec/muzyk David Markey jako perkusista Painted Willie (z Philem Newmanem i Vicem Makauskas) dokumentował całą trasę na bieżąco.