RAS PADDY & THE ROCKAS
Rozpoczął działalność latem 2008 roku, gdy doszło do spotkania doświadczonych instrumentalistów – związanych niegdyś z tzw. Gdańską Sceną Alternatywną, z charyzmatycznym nigeryjskim artystą – Eshiomhele Agajimah, znanym jako Ras Paddy. Muzycy RP&R w przeszłości byli współtwórcami wielu projektów muzycznych – między innymi Rocka’s Delight, Vo.kool.ski, Marylin Monroe, Ultrajustice, Galago Band and Ras Paddy i innych. Muzyka zespołu należy do gatunku roots reggae z oryginalnymi melodeklamacjami oraz nowoczesnymi efektami sztuki dub. RP&TR współpracuje z uzdolnionymi dub masterami młodszego pokolenia i wykonuje własne utwory, cechujące się wypracowanym na przestrzeni lat stylem oraz zaangażowaniem w sferze tekstowej. Muzyka nawiązuje w charakterze do klasyków gatunku – takich jak Burning Spear, Twinkle Brothers, Israel Vibration i innych. Ras Paddy & The Rockas występowali przed publicznością wielu klubów muzycznych (m.in.: Ucho Gdynia, Papryka Sopot, Mechanik Gdańsk, Alternatywa Malbork). Grali też na dużych festiwalach muzycznych (m. in. Ostróda Reggae Festiwal, Metropolia jest Okey, Festiwal 3 Kultur w Dzierzgoniu i inne), spotykając się z dobrym przyjęciem. Jedna z kompozycji RP&TR, zremisowana przez Kadubrę, znalazła się na płycie „Dub Out of Poland Part 3″, wydanej przez Antenę Krzyku. Aktualnie muzycy pracują nad materiałem studyjnym.
Ras Paddy and The Rockas:
Eshiomhele Agajimah (RAS Paddy) – śpiew, melodeklamacja
Darek Jasionek – instr. klawiszowe
Mirek Malak – bas
Karol Krzymiński – perkusja
Marten Kolendowicz – gitara
Piotr Malecha – instr. klawiszowe
Sławomir Porębski (Rodrigez) = instr. perkusyjne
Janek Mróz (Drewnofromlas) – konsoleta, dub mix.
ORTALION
Grupa została powołana do życia przez Czarka Morawskiego, absolwenta Akademii Muzycznej w Gdańsku, pianistę, klawiszowca i kompozytora, znanego z działań w rozmaitych formacjach muzycznych – wiele z nich otrzymało prestiżowe nagrody artystyczne np. Groovkojad (Fryderyk 2001 i Wyróżnienie Grammy oraz MTV), Lipali ( Fryderyk 2001) i inne. Czarek Morawski wspomagał również bardzo zróżnicowane pod względem stylistycznym formacje np. IMTM (Latino Afro Jazz Funk), Apteka (alternative rock) czy Behemoth (Black Metal). W oparciu o te doświadczenia powstał wyjątkowy autorski projekt – Ortalion. Grupa została powołana do życia w 2011 roku i swoją nazwą oraz koncepcją muzyczną nawiązuje do „tranzystorowego” i analogowego brzmienia lat 60-tych i 70-tych, absolutnie jednak na tym nie poprzestając. Bardzo świeże i nowoczesne wtręty umiejscawiają Ortalion gdzieś pomiędzy tak odległymi biegunami jak alternative rock i alternative dance. Stylistyczne stacje pośrednie to synthpop, electronic oraz, stale kuszący Ortalion – experimental. Słychać to wyraźnie nie tylko w muzyce, ale również w tekstach, które z pozornie błahych, a nawet pastiszowych, potrafią się nagle przeistoczyć w istne surrealistyczne monstra. Ortalionu nie da się jednoznacznie zaszufladkować. Fakt ten zachęca grupę do ciągłych poszukiwań i eksperymentowania z brzmieniem. Ostatnio do składu dołączył odpowiedzialny za sample i instrumenty perkusyjne Jacek Stromski, producent pierwszego demo zespołu, znany ze współpracy z takimi artystami jak m.in.: Canada, Apteka, Groovekojad, Miłość, Kury, Poganie, Lipali czy Ikenga. Zespół ma na swoim koncie kilkanaście koncertów.
Skład:
Cezary Morawski – syntezatory, kompozycje i aranżacje
G-Elektra (Grażyna Charkiewicz) – wokal, teksty
Jacek (Jacques) Brzeziewicz – gitara basowa
Piotr Majka – perkusja
Robert Jakubiec – trąbka
Jacek Stromski – sample, instrumenty perkusyjne
BILETY: 10 zł (przedsprzedaż) / 15 zł (w dniu koncertu)
Dostępne w: Klub Ucho (biuro czynne pn.-pt., godz. 10:00-18:00), Salon Muzyczny PULS (Centrum Gemini, Gdynia, pn-sb. – godz. 10:00-21:00, nd. – 11:00-20:00), sieć Eventim (eventim.pl – cena w sieci 13 zł, sprzedaż drogą internetową i w wybranych punktach Eventimu)
Uwaga!
Cena „w dniu koncertu” obowiązuje przez cały dzień – niezależnie od godziny.
Sprzedaż biletów we wszystkich punktach stacjonarnych zamykamy o godz. 15:00 w dniu koncertu, a następnie wznawiamy dopiero bezpośrednio przed imprezą – w klubie.