Kat & Roman Kostrzewski
Do chwili wydania debiutanckiego singla „Ostatni tabor/ Noce Szatana” grupa zdobywała swe szlify podczas sesji nagraniowych dla PR Katowice (dzięki sesji zespół zaistniał na antenie stacji radiowych w kraju), jak również biorąc udział w wielu festiwalach rockowych. Ukoronowaniem pracy było zwycięstwo w plebiscycie publiczności na największym w latach 80.-90. Festiwalu Rockowym Muzyków Młodej Generacji Jarocin 81′. Popularność singla w mediach zaowocowała dłuższa trasa koncertowa u boku fińskiej grupy Hanoi Rocks. Zespół zyskuje wtedy znakomite recenzje, czego skutkiem było nagranie debiutanckiego albumu „Metal and hell” dla belgijskiej firmy Ambush Records (maj 1986 rok) i jej polskiej wersji pt: „666″ wydanej przez Klub Płytowy „Razem”. Było to prekursorskie wydawnictwo dla polskiego thrash metalu.
Kat nawiązuje współpracę z firmą Metal Mind Productions, po czym bierze udział w festiwalu Metalmania (Spodek – Katowice), wraz z HELLOWEEN, OVERKILL, RUNNING WILD. Na wyjątkową pozycję zespołu, poza warstwą muzyczną, miały wpływ także teksty wokalisty Romana Kostrzewskiego oraz bardzo widowiskowe i nowatorskie wówczas mroczne koncerty z udziałem „baletu wielu rekwizytów”. Występując jako gwiazda na festiwalu Jarocin 86′ zespół zagościł w filmie dla telewizji BBC pt. „My blood, your blood”, poświęconym polskiemu rockowi. W lutym 1987 roku zespół dwukrotnie wystąpił w katowickim Spodku z Metallicą. W tym samym roku ukazał się koncertowy album zespołu „38 minutes of life”, zawierający zapisy utworów z Metalmanii i koncertów z Metallicą. Kolejna płyta – „Oddech wymarłych światów”, wydana w 1989 roku okazała się wyjątkową pozycją w dyskografii formacji. Znajdują się tu utwory pełne nowatorskich rozwiązań muzycznych i brzmieniowych. Różnice pomiędzy muzykami spowodowały dwuletnią przerwę z działalności zespołu. Jednak w 1992 roku Kat powraca z płytą „Bastard”, dowodząc, że nadal jest prekursorem thrash metalu. Wiosną 1994 roku wydaje album „Ballady”, który ukazuje jego spokojniejsze, aczkolwiek niepozbawione zadzioru oblicze. W nagraniu tego materiału gościnnie bierze udział legenda polskiego rocka Józef Skrzek (SBB). Następnie zaś wiele koncertów, spośród których wartym odnotowania jest wspólny listopadowy występ z MÖTORHEAD w Zabrzu.
1996 to rok, w którym wydany został album monumentalny i podniosły w warstwie muzycznej i mocno osadzony w thrash metalu – „Róże miłości najchętniej przyjmują się na grobach”. W 1998 roku ukazuje się album „Szydercze zwierciadło”, uwieńczony zostaje dużą trasą koncertową. Ze względu na nagłą śmierć głównego gitarzysty Jacka Regulskiego w 2000 roku zespół zawiesza działalność, powracając w 2003 roku z olbrzymią i owianą sukcesem trasą koncertową zwaną „Kat on tour again”. W 2005 rok na Mystic Festival, na którym gościem był Iron Maiden, grupa zarejestrowała płytę DVD pt. „Somewhere in Poland”.
Rekonstrukcja Kata okazała się być niezbyt fortunną. Pożądanym stało się przemianowanie zespołu na KAT & RK i samookreślenie w świadomości fanów, co skutkowało olbrzymim sukcesem na jego trasach koncertowych ostatnich lat i rejestracja nowego DVD koncertowego „Życie po życiu”. Po wiosennych koncertach w Dublinie, Londynie, wielu miastach Polski, letnich festiwalach w Czechach i Niemczech, z końcem wakacji zespół pragnie zakończyć prace nad swoim najnowszym albumem.
ALASTOR
Thrashmetalowy zespół, powstał w Kutnie, w roku 1986 i pomimo zakrętów dziejowych konsekwentnie realizuje swe artystyczne zamierzenia. Ma na swoim koncie występy na wszystkich największych festiwalach metalowych oraz rockowych: Metal Battle, Metalmania, FMR Jarocin, Rock Festiwal Węgorzewo, Strash’ydło w Ciechanowie, Mayday Festiwal, Dramma, Wojna z Trzema Schodami i wiele innych. Alastor koncertował z wieloma zespołami zaliczanymi do ścisłej czołówki: Nasty Savage, Exhumer, Living Death, Sodom, Kat, Turbo, Wilczy Pająk, Dragon w kraju oraz poza jego granicami. W roku 1989 światło dzienne ujrzał debiutancki longplay „Syndroms of the Cities” wydany przez włoską wytwórnię Metalmaster w całej Europie. Polskojęzyczna wersja płyty pojawiła się w roku następnym tylko pod postacią kasety wydanej przez firmę Polmusic. Współpracę z katowickim MMP (Metal Mind Productions) kończy nagrana w roku 1990 płyta „Przeznaczenie”, rok później zarejestrowana jako „The Destiny” i nigdy nie wydana. Alastor nie składa broni – dalej tworzy, koncertuje. W roku 1992 wydaje kasetę z nowymi propozycjami w Carnage Records „Garage’92 – Live sesion”. Po kilku występach na deskach jarocińskiego festiwalu – w roli gwiazdy bądź zespołu konkursowego (taki to był wówczas muzyczny rynek) Alastor stanął do konkursu festiwalowego w sierpniu 1993 roku. Jako zwycięzca FMR Jarocin 1993 nagrywa płytę „Zło” wydaną przez Loud Out Records. Czas płynął, Alastor stworzył w 1997 roku płytę „Żyj, Gnij i Milcz”, wydaną przez label Morbid Noizz – Sound Factory Records. Dobre recenzje płyty nie poparte niestety właściwą promocją sprawiły, że materiał przepadł w metalowym tyglu, a zespół zawiesił działalność. W roku 2002 miała miejsce pierwsza próba powrotu, dobre chęci nie wytrzymały konfrontacji z rzeczywistością. Nie wszyscy wytrzymali życiowe przeszkody, zmienił się skład. Do działań żelaznej, starej gwardii (Bryłka, Stankiewicz, Matuszewski) zostali zaproszeni nowi muzycy. Na chwilę obecną Alastor znajduje się w przededniu wydania nowego materiału zatytułowanego „Spaaazm”. Siła, moc i energia zawarta w muzyce tej załogi nie może pozostawić obojętnym żadnego fana prawdziwego thrashu.