Antyscena Noise Industrial Festival – dzień 1 |

LINE UP:

20 : 00           DJ-S

21 : 00           RMBK

22 : 00           C.H.DISTRICT

23 : 00           DIRTY K    

24 : 00           SABES                    

01 : 00           WINTERKALTE      

02 : 00           DJ-S

 

RBMK

RBMK to dwuosobowy projekt grający muzykę, którą można określić jako electro industrial hardcore. Do kreowania specyficznego stylu używane są gitara basowa, sampler, przetworzony elektronicznie wokal, a także okazjonalnie inne urządzenia elektroniczne – syntezator analogowy, generator, różnego rodzaju efekty. Idea, która przyświeca temu projektowi to tworzenie muzyki z jednej strony ekstremalnej, a z drugiej – poszukiwanie unikalnych dźwięków i szukanie nowych rozwiązań muzycznych i stylistycznych.

Początki działalności zespołu sięgają 1999 roku, kiedy powstawały pierwsze dźwięki i nagrania, które następnie pojawiły się na debiutanckim wydawnictwie zespołu. Oficjalnie grupa zapoczątkowała swoją działalność w lutym 2000 roku pod nazwą RBMK. Był to projekt dwóch osób: Piotra Sawickiego, obsługującego sampler oraz Krzysztofa Kulczyńskiego odpowiedzialnego za wokal oraz dźwięki kreowane przy użyciu gitary. Niedługo później poproszony o napisanie kilku tekstów kolega – Krzysztof Włodarczyk, po kilku dniach pojawił się z nimi na próbie i szybko zaczął obsługiwać stary syntezator analogowy oraz kilka efektów podłogowych. W ciągu kolejnych miesięcy nagrane zostało demo zespołu. Muzykę, która wówczas powstawała można określić jako electro industrial często tworzony w oparciu o improwizacje. Po odejściu Krzysztofa Kulczyńskiego miejsce wokalisty zajął Krzysztof Włodarczyk. W późniejszym okresie zespół koncentrował się głównie na wspólnym graniu prób, nagrywaniu eksperymentalnych nagrań, które były tylko poszukiwaniem, jak chociażby muzyka do podziemnego filmu krótkometrażowego „work for money”, a także na tworzeniu materiału na kolejną płytę.  Grupa przeszła liczne zmiany składu. Po tymczasowym rozpadzie i krótkiej przerwie zespół reaktywował się w 2006 roku w składzie Piotr Sawicki – sampler, bas oraz Marek Kozłowski – teksty, wokal. Niedługo później zostało przygotowane kolejne wydawnictwo „Zły dotyk” zawierające nagrania zarejestrowane podczas dwóch koncertów: w ramach festiwalu „Bez kontroli” w Międzyborzu oraz koncertu w Browarze Mieszczanskim we Wrocławiu. Obecnie RBMK pracuje nad nowym materiałem.

Strona domowa: www.rbmk.pl

 

C.H. DISTRICT

Mirosław Matyasik działalność artystyczną rozpoczął w 1996 roku, współtworząc śląską scenę ambient/noise/experimental. Od 1998 podstawę jego twórczości stanowi jednoosobowy projekt o nazwie C.H. District, który łączy w sobie tradycje muzyki industrialnej ze współczesnymi produkcjami z kręgów tzw. „inteligentnej elektroniki”. Muzyk ściśle współpracuje z grupą performance/video art Suka Off zasilając ich działalność jako twórca oprawy dźwiękowej. W latach 1998-2001 ukazały się dwa wydane własnym sumptem płyty C.H. District – „Pneuma-ti-coi” oraz „Continuance”. W 2002 roku twórca podpisał kontrakt z francuską wytwórnią M-Tronic i wydał pierwszą oficjalną płytę – split z holenderskim zespołem Duuster, który odbił się sporym echem w środowisku polskim, ale przede wszystkim za granicą – we Francji i za Oceanem. Na początku 2005 roku światło dzienne ujrzał drugi LP C.H. District – „Slides”, nagrany dla paryskiego labelu. Pełne, autorskie wydawnictwo, okraszone remiksami – Kero (Shitkatapult) i Telemetrik, zostało znakomicie przyjęte przez recenzentów i fanów muzyki elektronicznej. Zaowocowało to licznymi występami w całej Europie – między innymi na Industrial Festival (Francja), Forma Nova Festival (Dania), Torture Garden (Wielka Brytania) oraz udziałem w wielu płytach kompilacyjnych.

Myspace: http://www.myspace.com/chdistrict

 

SABES

Sabes powstało na przełomie lat 2007/2008. To projekt solowy prowadzony przez Sebastiana Micha. Jego muzyke można smiało opisać jako mieszankę pomiędzy rhythmic noise, techno i industrial z dużym zastrzykiem energii. W połowie 2007 roku Sebastian wyjechał do Wielkiej Brytanii w celach edukacyjnych. Od tamtego czasu ukończył kierunek Music Technology w angielskim Leeds College of Music. Teraz zdobywa dalszą wiedzę muzyczną na kierunku Digital Music na Univeristy of Teesside. Z muzyką jest związany odkąd pamięta. Produkcją własnych dźwięków zajął się już w wieku 14 lat, a w wieku 17 lat zaczął grać na różnych imprezach jako DJ, co zresztą robi do tej pory. Zajmuje się także masteringiem dla polskiego digital-labelu Scythe Squadron Exclusive.

 

WINTERKALTE

Winterkalte, czyli Eric de Vries – elektroniczna perkusja, Udo Wiessmann – programer i właściciel wytwórni Hands Productions. Jego wytwórnia wydała płyty między innymi takich artystów, którzy doskonale znają power noisowy temat – Proyecto Mirage, Sonar, 5F_55, Mono No Aware, Punch Inc. czy Scrap.edx. Winterkalte posiada ciekawy styl, hipnotyzujące bezkompromisowe dźwięki przebijane brudnym, lekkostrawnym beatem. Rytm i ciężka elektronika stapiają się w jedno, tworząc skorodowany, poszarpany i rozmyty słodki hałas. Dodatkowo wszystko to tworzy obraz swoistej abstrakcyjnej agresji.

Myspace: http://www.myspace.com/winterkaelteofficial

 

BILETY:

2 dni – 65 zł (tydzień przed koncertem 80 zł)
1 dzień – 40 zł (tydzień przed koncertem 55 zł)

Dostępne w: Klub Ucho, Cafe Cyganeria (Gdynia, ul. 3-go Maja 27) oraz za pośrednictwem strony festiwalu: http://www.festiwal.antyscena.pl/index.php/bilety