Wokalistka, kompozytorka, pianistka. Jej debiutancki album „It Might Like You” wydany w 2009 roku uznany został przez dziennikarzy muzycznych za jeden z najlepszych albumów w Polsce. Płyta została nagrana dzięki wsparciu finansowemu ludzi z całego świata – przy pomocy strony Sellaband.com – portalu zbudowanego na nowatorskiej koncepcji fanów inwestujących w muzykę. Już w październiku ukaże się nowe wydawnictwo Julii Marcell – krążek zatytułowany „June”, który przynosi wiele zmian względem swojego poprzednika – „It Might Like You”. Na pewno nie jest to classical punk, nie ma już tej surowości brzmienia, zaś instrumentarium zostało znacząco wzbogacone. Nową płytę Julii w Polsce wyda Mystic Production.
„Nowa płyta jest kompletnie inna od „It Might Like You” i ta inność zaczyna się już na poziomie sposobu pracy nad nią” – mówi artystka – „Tam było na żywo, zagraliśmy, nagraliśmy, zmiksowaliśmy. (…) Nowa płyta stwarza swoją własną przestrzeń i dlatego powstawała długo, w bólach. Pochylaliśmy się nad każdym szczegółem, każdym brzmieniem, trochę tworzyliśmy taki własny świat dźwięków” – dodaje. Producent Moses Schneider, jego wieloletni współpracownik Ben Lauber (odpowiedzialny na „June” również za sound design) oraz Julia przez kilka miesięcy pracowali nad albumem na dwie zmiany. Później dołączył też Michael Ilbert (The Hives, The Cardigans), który miksując album nadał mu jeszcze więcej głębi i pięknie wydobył jego charakter, podkreślając to, co najważniejsze, a ukrywając wszystko, co chce być zauważone dopiero po kilku przesłuchaniach. Większość utworów została nagrana z udziałem dwóch perkusistów, doszły też elektroniczne bębny, ale warto zauważyć, że rytm to również podstawą kompozycji – jest w słowach, strukturach piosenek, tworzy konstrukcje z warstw instrumentów i nakładających się na siebie wokali, które często same traktowane są jak instrument. „Chciałam uciec od dosłowności, od historii od a do b. Chciałam, aby teksty na tej płycie były bardziej niedopowiedziane, abstrakcyjne, żeby były raczej nastrojem, uczuciem i obrazem” – wyjaśnia Julia Marcell.
Pierwszym singlem zwiastującym premierę albumu jest utwór pt. „Matrioszka”: http://www.youtube.com/watch?v=7jVk9csScOA
Strona internetowa: http://www.juliamarcell.com/pl/
BILETY: 29 /40 zł
Dostępne w: Klub Ucho, Cafe Cyganeria (Gdynia, ul. 3-go Maja 27), Salon Muzyczny PULS (Gdynia, Centrum Gemini) oraz w sieci Eventim: http://www.eventim.pl/