KSU, Cela nr 3 |

KSU

Zespół początkowo wykonywał typową muzykę punkrockową i z tym nurtem jest powszechnie utożsamiany, z czasem jednak wykształcił własny styl – bliższy szeroko pojętemu rockowi. Przez pierwsze lata swojej działalności kapela zajmowała się graniem coverów utworów grup takich jak Black Sabbath, Deep Purple czy Led Zeppelin. W roku 1978 przyjęła nazwę KSU, pochodzącą od tablic rejestracyjnych wydawanych pojazdom w dawnym województwie krośnieńskim (w Ustrzykach Dolnych – KSU). Od tego czasu zaczęła też grać punk rocka. Członkowie zespołu napisali nawet list do Radia Wolna Europa z prośbą o emisję zagranicznej muzyki rockowej (Sex Pistols, The Damned). KSU od początku istnienia popierało ideę WRB – Wolną Republikę Bieszczad.

Lata 80. to czas wzrostu popularności zespołu. Dzięki znajomości z Kazikiem Staszewskim, grupa wystąpiła w 1980 roku na ogólnopolskim festiwalu zespołów rockowych Nowej Fali w Kołobrzegu i odniosła wielki sukces. Często zmieniał się skład personalny kapeli. Lata 80. to również okres, w którym członkowie zespołu zmuszeni byli do odbycia służby wojskowej. Dla Siczki – wokalisty KSU, służba w jednostce stała się inspiracją do napisania „1944″, „Po drugiej stronie drzwi”, „Skazanego na 716 dni” czy „Umarłych drzew”. W 1988 roku podczas jednego z koncertów grupa została zauważona przez właściciela studia RSC – Andrzeja Wiśniowskiego. W maju tego samego roku nagrała swój debiutancki album „Pod prąd”. Pod koniec lat 80. powstał następny krążek – „Ustrzyki”.

Początek lat 90. był dla KSU okresem niepomyślnym. Z powodu nieporozumień podczas nagrywania teledysku do utworu „Ustrzyki” doszło do tego, że A.I.A. zrezygnowała z promowania zespołu, a Adam „Dżordż” Michno opuścił jego skład. Na jego miejsce przyjęty został Bartłomiej „QQŚ” Kądziołka. W 1993 roku ukazał się kolejny album – „Moje Bieszczady”. W połowie lat 90. wydane zostały „Na 15-lecie!” oraz „Bez prądu”, zawierające nowe aranżacje starszych nagrań grupy. W 1997 Eugeniusz „Siczka” Olejarczyk zaczął rejestrować materiał na nowy album „Ludzie bez twarzy”. Po przerwaniu prac, płyta ukazała się w 2002 roku. W roku 2008 zespół obchodził 30-lecie swojego istnienia, co zaowocowało wydawnictwem „XXX-lecie, Akustycznie”. Zawiera ono starsze nagrania grupy wykonane w konwencji folkowo-akustycznej. Poza tym znajduje się na nim także pięć nowych utworów.

Aktualny skład:
Eugeniusz „Siczka” Olejarczyk – śpiew, gitary, muzyka (od 1977)
Leszek „Dziaro” Dziarek – perkusja, chóry, programowanie (1999-2003, od 2007)
Piotr „Lego” Leszega – gitary, instrumenty klawiszowe, programowanie (od 2009)
Łukasz „Luc” Zawada – gitara basowa (od 2011)

CELA NR 3

Od 1984 roku jakoś tak „kręcą się” po różnych zespołach: najpierw Kaplica, Izba Wytrzeźwień, Sherman, Zanik Pamięci, a w końcu – Cela nr 3. Próby, koncerty w okolicach Grudziądza i wreszcie – w 1987 roku, po uprzednim wysłaniu kasety z nagraniami, Festiwal Muzyków Rockowych Jarocin ’87. Po Jarocinie częściej zaczęły napływać propozycje koncertów. Grali wszędzie tam, gdzie ich zapraszano. Do roku 1989 kilka razy zmieniał się skład, a w 1990 roku „z przyczyn obiektywnych” drogi muzyków się rozeszły. Po pięcioletniej przerwie przypadek zrządził, że się spotkali. W czasie rozmowy przy piwku padła propozycja, żeby spróbować znowu wspólnego grania. Od słowa do czynu krótka była droga i po kilku dniach zaczęli pierwsze próby. Potem już poszło z górki; próby, koncerty – m.in. Punkowa Orkiestra Świątecznej Pomocy i wiele innych. Grali na jednej scenie z takimi zespołami jak Guitar Gangsters, G.B.H., Angelic Upstarts, Vibrators, UK Subs oraz z wieloma bardzo dobrymi kapelami z „naszego” podwórka. W 2014 roku ukazała się najnowsza płyta Celi nr 3 – „Koniec Punk Rocka?”.

Aktualny skład:
Wiesław „Gruby” Panter – głos, gitara
Krzysztof „Dee Dee” Panter – gitara, głos
Jarosław „Kolczyk” Bielski – bębny
Andrzej „ Anda” Krajewski – bas

+ gość: Junkanoo

Projekt łączący rock z soul-jazzem i rhythm’n'bluesem założony we wrześniu 2014 roku w Sopocie. W skład grupy wchodzą: Aleksandra Jankowska (vocal), Tadek Pękacz (organy Hammonda / instr. klawiszowe), Piotr Sewerniak (gitara), Janusz Gondek (bas) i Igor Augustynowicz (perkusja / instr. perkusyjne). Muzycy mają na koncie współpracę z takimi artystami jak Tadeusz Nalepa, Kasia Cerekwicka, KSU, Andrzej Cierniewski, Steve Winwood, Herbie Flowers, Tina May czy Keith Tippett. Twarzą formacji jest wokalistka Aleksandra Jankowska.

BILETY: 30 zł (przedsprzedaż) / 33 zł (Eventim) / 40 zł (w dniu koncertu)

Dostępne w: Klub Ucho (biuro czynne pn.-pt., godz. 10:00-18:00, sprzedaż również w trakcie wszystkich imprez – przy wejściu do klubu), Salon Muzyczny PULS (Wójta Radtkego 47A, Gdynia, godz. 10:00-18:00), Spirit Of Rock And Roll secondhand & new clothing – Lendziona 17 (Gdańsk Wrzeszcz, pn.-pt.: 12:00-19:00, sb.: 11:00-18:00), Eventim – w sprzedaży drogą elektroniczną i w punktach stacjonarnych Eventimu, np. w gdańskich Empikach (wyszukiwarka sklepów – eventim.pl – u dołu strony, cena w sieci – 33 zł)

Cena „w dniu koncertu” obowiązuje przez cały dzień – niezależnie od godziny.

Pula biletów przeznaczonych do sprzedaży w dniu imprezy obowiązuje tylko wówczas, gdy wejściówki nie wyprzedadzą się w ramach przedsprzedaży. Sprzedaż biletów we wszystkich punktach stacjonarnych zamykamy o godz. 15:00 w dniu koncertu, a następnie wznawiamy dopiero bezpośrednio przed imprezą – w klubie.