RUTS D.C., Lazy Class |

Zespół Ruts D.C. zadebiutował na scenie 25 stycznia 1978 w High Wycombe Town Hall jako support Wayne (później znanego jako Jayne County) & The Electric Chairs. W kwietniu tego samego roku nagrał w Fair Deal Studio swój pierwszy singel „In a Rut”, który ukazał się miesiąc później. Nagrania zwróciły uwagę radiowego dziennikarza i DJa Johna Peela, który jeszcze w tym samym miesiącu zaprosił muzyków na sesję nagraniową dla BBC. Jesienią 1978 muzycy wzięli udział w koncercie organizowanym przez Anti–Nazi League, występując u boku m.in. The Clash, Buzzcocks i Sham 69. Pod koniec stycznia 1979 The Ruts pojawili się po raz drugi na nagraniach w BBC, tym razem na zaproszenie DJa Davida Jensena. Oprócz tego w maju odbyła się jeszcze druga sesja dla Peela. W tym czasie zespół zagrał trasę po Wielkiej Brytanii u boku The Damned.

W czerwcu firma Virgin Records wydała drugi singiel formacji – „Babylon’s Burning”, który dostał się do pierwszej dziesiątki brytyjskiej listy (UK Top 10), zajmując 7 pozycję, a zespół został zaproszony do programu BBC „Top of the Pops”. W sierpniu ukazał się kolejny singel – „Something That I Said” (dotarł do 29 miejsca na brytyjskiej liście). 29 września na rynku pojawił się debiutancki album The Ruts – „The Crack”, nagrany pod producenckim okiem Micka Glossopa. Singlowe piosenki – „Babylon’s Burning” i „Something That I Said”, zostały włączone do płyty. Pod koniec października światło dzienne ujrzał czwarty singel – „Jah War”, utrzymany w stylistyce reggae. W lutym w studiu BBC, podczas trzeciej sesji nagraniowej dla Peela, grupa zarejestrowała utwory „Demolotion Dancing” i „Secret Solders”, które później pojawiły się na albumie „Grin & Bear It”.

27 marca The Ruts wydali swój piąty singel – „Staring at the Rude Boys”, który dotarł do 22. miejsca na brytyjskiej liście najlepiej sprzedających się singli (UK Singles Chart). W tym czasie muzycy, którzy od początku 1980 przygotowywali materiał na swoją drugą płytę, a także planowali trasę po USA, zostali zmuszeni do odwołania brytyjskich koncertów z powodu uzależnionego od heroiny Owena. Po zakończeniu pracy nad kolejnym singlem – „West One (Shine On Me)”, wokalista został wyrzucony z zespołu. Niewiele później, po pertraktacjach z pozostałymi muzykami, został przyjęty z powrotem, lecz wkrótce dalszą współpracę z The Ruts przerwała jego śmierć. Ostatni singel The Ruts – „West One (Shine On Me)”, pojawił się na rynku w sierpniu, docierając do 43 miejsca w UK Singles Charts. W grudniu wytwórnia Virgin wydała drugi album zespołu – „Grin & Bear It”, który stanowi kompilację złożoną z utworów singlowych, koncertowych (ze stycznia 1980) oraz kilku wczesnych nagrań demo.

Po śmierci Owena, Fox, Jennings i Ruffy kontynuowali działalność zmieniając nazwę z The Ruts na Ruts D.C. (D.C. – łac. Da Capo – „powrót do korzeni”), a także nawiązali krótką współpracę z Kevinem Coynem w trakcie jego prac nad albumem „Sanity Stomp”. W kolejnych latach wydali dwa albumy, prezentujące różne style muzyczne: „Animal Now” (1981) i „Rhythm Collision” (1982), po czym w 1983 roku zespół rozpadł się. Cztery lata później firma Strange Fruit, należąca do BBC, wydała płytę „The Peel Sessions”, która zawierała  wszystkie nagrania jakich zespół dokonał dla Johna Peela w latach 1979–1980. W 2005 roku ukazał się album „Babylon’s Burning: Reconstructed„, zawierający szesnaście różnych remiksów utworu „Babylon’s Burning” dokonanych przez różnych wykonawców, tj. członków Die Toten Hosen, Apollo 440, Dona Lettsa czy Dreadzone. 21 października 2007 roku w wieku 56 lat zmarł Paul Fox.

W grudniu 2008 roku John „Segs” Jennings i Dave Ruffy pojawili się w Ariwa Studios jako Ruts D.C., aby nagrać kilka nowych utworów. Projekt zatytułowany „Rhythm Collision Vol. 2″ został zmiksowany przez Mike’a Pelanconiego i wydany dużo później, bo dopiero w 2013 roku. W 2011 roku grupa we współpracy z takimi muzykami jak Leigh Heggarty (gitara), Seamus Beaghan (organy Hammonda) i Molara (wokal, perkusja) supportowała zespół Alabama 3. Zagrała także na Rebellion Festival obok formacji Rancid, Buzzcocks, Goldblade i Social Distortion. W 2013 roku Ruts D.C. koncertowało z The Damned, zaś w 2014 planuje serię koncertów – zarówno na brytyjskich festiwalach, jak i w Niemczech, Holandii, Norwegii oraz w Polsce.

Z grupą gościnnie występuje Molara – była wokalistka Zion Train.

 

BILETY: 40 zł (przedsprzedaż) / 45 zł (w dniu koncertu)

Dostępne w: Klub Ucho (biuro czynne pn.-pt., godz. 10:00-18:00, sprzedaż również w trakcie wszystkich imprez – przy wejściu do klubu), Salon Muzyczny PULS (Centrum Gemini, Gdynia, pn-sb. – godz. 11:00-21:00, nd. – 11:00-20:00), Spirit Of Rock And Roll secondhand & new clothing – Lendziona 17 (Gdańsk Wrzeszcz, pn.-pt.: 12:00-19:00, sb.: 11:00-18:00), sieć Eventim – w sprzedaży drogą elektroniczną i w punktach stacjonarnych Eventimu, np. w gdańskich Empikach (wyszukiwarka sklepów – eventim.pl – u dołu strony; cena w sieci – 43 zł)

Cena „w dniu koncertu” obowiązuje przez cały dzień – niezależnie od godziny.

Pula biletów przeznaczonych do sprzedaży w dniu imprezy obowiązuje tylko wówczas, gdy wejściówki nie wyprzedadzą się w ramach przedsprzedaży. Sprzedaż biletów we wszystkich punktach stacjonarnych zamykamy o godz. 15:00 w dniu koncertu, a następnie wznawiamy dopiero bezpośrednio przed imprezą – w klubie.

 

 

Wydarzenie na Facebooku: https://www.facebook.com/events/734509086614713/