Grupa powstała z inicjatywy Raphaela Rogińskiego w maju 2006 roku. Ideą projektu jest odnalezienie wspólnego mianownika w tradycyjnej muzyce chasydzkiej i współczesnym kreatywnym jazzie. A także kontynuowanie tradycji muzyki żydowskiej, która dla członków zespołu jest wciąż żywa. Repertuar formacji Shofar składa się z tradycyjnej, religijnej muzyki żydowskiej. Grupa wykonuje najcześciej tzw. „niguny”, magiczne pieśni religijne oraz „frejlaksy”, czyli utwory bardziej taneczne, wywodzące się z liturgii żydowskiej. Podobnie, jak komentowanie „Tory”, tak i tu, poprzez muzykę odtwarzane są różne prądy religijności. Więc obok chasydzkich nigunów znajdziemy muzykę najstarszego obrządku w synagodze, a obok pieśni kantorów z międzywojnia, muzykę obrządku liberalnego. Na płytę „Shofar”, wydaną we wrześniu 2007 nakładem gdańskiego wydawnictwa Kilogram Records, składają się głównie utwory z tradycji chasydzkiej. Głównym impulsem do zajęcia się akurat tą tradycją było odnalezienie przez Raphaela Rogińskiego zbioru pieśni chasydzkich autorstwa Mojsieja Bieregowskiego, żyjącego 1892-1961 -
muzykologa, który od lat 20 ubiegłego stulecia, badał muzykę żydowską z terenów Ukrainy, Polski i Mołdawii.
Mikołaj Trzaska
Kompozytor, saksofonista, klarnecista basowy. Urodzony w 1966 roku w Gdańsku. Rozpoczął studia na ASP w Gdańsku na Wydziale Malarstwa. Zafascynowany jazzem lat sześćdziesiątych, szczególnie muzyką Johna Coltrane’a i Ornette’a Colemana, porzucił uczelnię i całkowicie poświęcił się muzyce. Współzałożyciel grupy Miłość, jeden z głównych filarów tzw. sceny yassowej, lider Łoskotu. Współpracował m.in. z Lesterem Bowiem, Peterem Brötzmannem, Jochnem Tchicaiem, Tomaszem Stańką, Noelem Akchoté oraz Joe Giardullo. Brał udział w nagraniu kilkudziesięciu płyt. Współpracował z duetem instrumentalno-kompozytorskim – Marcinem i Bartłomiejem Olesiami. Obecnie głównie koncertuje i nagrywa zagranicą, tworząc międzynarodowe projekty, szczególnie z muzykami z Niemiec i Skandynawii. W 2004 roku powołał do życie trio z duńskimi muzykami Peterem Friisem Nielsenem i Peterem Ole Jorgensenem. W kwietniu, w Kopenhadze odbędzie się premiera ich wspólnej płyty „Volumen”, wydanej przez duńskie niezależne wydawnictwo Ninth World Music.
Raphael Rogiński
Urodził się we Frankfurcie nad Menem. Od 13 roku życia gra na gitarze elektrycznej. Wykształcony jazzowo i klasycznie, edukację uzupełniał o muzykologię i etnomuzykologię. Od samych początków działalności twórczej, skupiony jest przede wszystkim na improwizacji wynikającej z jazzu oraz na muzyce etnicznej i ludowej. Miks tych dwóch dróg jest wyznacznikiem w jego twórczości. Jest kompozytorem i wykonawcą. Głęboko związany z kulturą żydowską, szuka jej miejsca w swojej działalności. Z tych poszukiwań wynikają dwa projekty, których jest liderem – to Shofar i Cukunft. Współpracował z Noelem Akchote, Fredericem Blondym, Joe Giardullo, Axelem Dornerem, Thomasen Lehnem, Andrew Sharpleyem, Johnem Edwardsem, Johnem Tilburym i Brigit Ulher. Wśród jego krajowych kooperacji można wymienić pracę z takimi artystami jak: Emiter, Macio Moretti, Patryk Zakrocki, Tomasz Gwinciński, Daniel Pigoński, KonstantyUsenko, Vadim O.Pavluk i Ryszard Latecki. Wystapił gościnnie na płytach: Djazzpora, Sztetlach, Broniewski i Meritum.
Macio Moretti
Zaczynał jako basista Slage Image/Królowie Życia. Skończył jako perkusista Starych Singers i Baaby. Jest liderem zespołu Mitch&Mitch. Grał, nagrywał, koncertował w wielu krajach z różnymi interesującymi składami i muzykami, eksplorując obszary od grind/punkowych koktajli Mołotowa przez country po swobodną improwizację, pseudojazz. Współtworzy wytwórnie płytowe: Lado ABC i Zgniłe Mięso Rekords. Zajmuje się również projektowaniem graficznym.
Clementine Gasser
Kształciła się klasycznie, grając na wiolonczeli od 6 roku życia. Studiowała grę w konserwatorium w Lucernie i Wiedniu. Należy do
wąskiego grona kobiet komponujących muzykę współczesną. Z pochodzenia jest Szwajcarką, ale od lat mieszka I tworzy w Wiedniu. Zdążyła zaznaczyć już swoją obecność w świecie muzycznym nagrodami za kompozycję, między innymi jako pierwsza kobieta w historii otrzymała Förderungspreis der Republik Österreich für Musik/Komposition, które należy do austriackich odznaczeń państwowych. Jest uczestnikiem wielu wiedeńskich projektów awangardowych. Współpracuje z Joachimem Roedeliusem, Pia Palme, Erwinem Schoberem. Współpracowała również z Pattyi Smyth.
Michael Zerang
Urodził sie w Chicago, Ilinois. Jest Amerykaninem asyryjskiego pochodzenia. Perkusista oraz perkusjonalista, kompozytor i producent muzyczny. W 1976 roku skoncetrował swoją energię na muzyce improwizowanej, mającej swe korzenie we free jazzie. Przez wiele lat komponował muzykę dla potrzeb współczesnego teatru oraz teatru tańca. Prowadzi również warsztaty perkusyjne, w których prezentuje rozmaite style i techinki grania na perkusji oraz perkusyjnych instrumentach. Jest autorem sześdziesieciu płyt CD. Występuje w wielu projektach najwybitniejszych muzyków amerykańskiej i europejskiej sceny jazzowej, m.in. można go usłyszeć w legendarnym Chicago Tentet Petera Brotzmanna. Koncertował i nagrywał między innymi z Fredem Andersonem, Matsem Gustafssonem, Peterem Brötzmannem, Kentem Kesslerem, Barre Phillipsem, Jimem Bakerem, Hamidem Drakiem, Kenem Vandermarkiem czy Fredem Lonberg-Holmem. Nagrywał dla najlepszych wytwórni, jak: Okka Disc, boxMEDIA, Southport, Quinnah, Eighth Day Music, i Platypus.