THE ANALOGS
Po przygotowaniu muzyki do kilku piosenek rozpoczęły się poszukiwania wokalisty. Pierwszym kandydatem był przyjaciel od awantur i kieliszka, słynny Iwan (Tomek Iwanow). Okazało się jednak, że chory system edukacyjny doprowadził go do takiej niechęci do nauki, że nie był w stanie zapamiętać więcej niż dwie linijki tekstu. Kilka lat później Iwan zginął w wypadku w Londynie… Kolejnym kandydatem był Dominik „Harcerz” Pyrzyna, w tamtych czasach ortodoksyjny punk, który doskonale wcielił się w rolę wokalisty. Po miesiącach prób (początek 1996 roku) zespół był gotowy do nagrania swojego debiutanckiego albumu. Wejście do studia Kakadu – powiększonego na potrzeby sesji o sekretariat znajdującej się po sąsiedzku lokalnej rozgłośni radiowej – zbiegło się z rozmowami z wytwórnią ROCK’N'ROLLER, a właściwie z jej filarem, wieloletnim przyjacielem Piguły, Zdzisławem „Dzidkiem” Jodko, który w ciemno zgodził się wydać materiał nieznanej wówczas nikomu grupy, która tyle co zdążyła nazwać się THE ANALOGS.
Zespół znalazł wsparcie w piśmie „Garaż”, które właśnie wtedy, po wielu latach przerwy, wznowiło ukazywanie się, a którego wydawcą był i jest do dziś Dzidek (stający się w tamtych czasach niezależnym bonzem w dziedzinie streetpunka i ska). W 1997 roku trzy utwory THE ANALOGS (zespół na okładce występuje pod błędną nazwą ANALOGICS) ukazały się na składance „OI! IT’S A WORLD INVASION 3″, wydanej przez BRONCO BULLFROG RECORDS i STEP-1. Dzidek, zaskoczony i zadowolony z sukcesu, jaki odniosła pierwsza płyta THE ANALOGS, nakłonił w 1998 roku zespół do nagrania drugiego albumu, choć ANALOGS w tamtym czasie nie byli w najlepszej kondycji. Oreł zaczął interesować się innym rodzajem muzyki (dzisiaj jest znanym w Polsce muzykiem drum’n'bass’owym), co w znacznym stopniu hamowało robienie nowych piosenek. Materiał z trudem nagrano w tym samym, co poprzednio – choć o unowocześnionej nazwie – Kakadoo Studio. Realizatorem był znów Burek, a producentem Dzidek. Większość tekstów napisał przebywający w odosobnieniu Piguła. Choć nowy materiał był dosyć krótki, brzmienie słabe, a duża część płyty to jeszcze raz nagrane utwory z pierwszego albumu, cieszyła się ona dużym zainteresowaniem, ponieważ był to pierwszy tytuł THE ANALOGS dostępny na CD.
W 1999 roku Piguła pojawiał się coraz częściej na przepustkach i na początku roku nagrana została krótka sesja w Kakadoo Studio. Piguła wraca na bas, Ziemek ponownie za perkusją i nowi członkowie: Grzegorz „Heniek” Król – gitara, Dariusz „Kwadrat” Stefański – gitara oraz nowy wokalista – Dariusz „Smalec” Tkaczyk. Jest to skład, w jakim została nagrana sesja i jaki dotrwał do 2000 roku, nagrywając trzecią płytę – „HLASKOVER ROCK”. Wcześniej (wiosna-jesień 2000) zespół zagrał serię koncertów na terenie całej Polski, na których został gorąco przyjęty przez publiczność. „HLASKOVER ROCK” to album, który pokazał, że grupa jest znów w dobrej formie. Poza znanym już hitem „Era Techno” znajduje się na nim bardzo lubiany przez publiczność „Max Schmeling” i otwierająca płytę piosenka poświęcona nieżyjącemu Iwanowi.
Jesienią 2001 roku w ręce fanów trafiła CD „Blask Szminki”, będąca drugą pozycją w katalogu nowej firmy JIMMY JAZZ RECORDS, założonej przez Dzidka. Poza premierowymi utworami zarejestrowanymi podczas sesji w Pile, takimi jak „Naiwne Dzieciaki”, „Sny O Potędze”, „Blask Szminki” i „Hipisi W Martensach” oraz dwoma pochodzącymi z tej samej sesji coverami: 4SKINS „Inne Prawo” i COCK SPARRER „Gdzie Oni Są?”, płyta zwiera całą sesję, jaką zespół nagrał w 1999 roku i trzy utwory koncertowe nagrane na Punkowej Orkiestrze Świątecznej Pomocy w styczniu 2001 roku. W tym czasie band po raz pierwszy miał okazję odwiedzić Czechy, grając koncert w Pradze.
Kolejna sesja zaowocowała nową płytą pt. „TRUCIZNA”, której premiera miała miejsce podczas trasy po Polsce jesienią 2002 razem z LOS FASTIDIOS. Wspólne koncerty obu grup zapełniły sale klubowe, a płyta zebrała dobre recenzje. Tytułowy utwór „Trucizna” czy „Gdzie się najebać” to prawdziwe uliczne hity. Nie zabrakło tradycyjnie coverów. Tym razem padło na „Wspaniały Świat” – 4 SKINS, „Nie Namawiaj Nas” – COCK SPARRER i „Teraz Chciałbym Wąchać Klej” – RAMONES. W 2004 roku The Analogs ukończyli pracę nad kolejną płytą, zatytułowaną „Kroniki Policyjne”, która ukazała się pod szyldem Jimmy Jazz Records wiosną 2004 roku i dowiodła, że Harcerz – mimo upływu lat, jest w dobrej formie (przynajmniej wokalnej).
10 Lecie zespołu odbyło się w ostatni weekend kwietnia 2005 roku i trwało dwa dni, podczas których wystąpili: SCHIZMA, VESPA, AEFDE, KOMETY, PDS, WSC, ZBEER, WŚCIEKŁY PIES, ANTI DREAD i kilka innych kapel. Nie zabrakło oczywiście występu jubilatów… Podczas tej imprezy premierę miał winylowy album Analogs zatytułowany „Najlepsze z Najgorszych”, na którym znalazły się wszystkie największe przeboje grupy, nagrane podczas specjalnej sesji z udziałem gości.
Latem 2005 roku zespół wystąpił na dwóch dużych festiwalach, jednym w Niemczech (Glaubitz – „Back To Future” ), a drugim w Czechach (Svojsice – „Antifest), gdzie zaprezentował się na scenie u boku takich gwiazd jak ANGELIC UPSTARTS, KIDS, VIBRATORS, PETER & THE TEST TUBE BABIES, DEADLINE, D.A.G., GUITAR GANGSTERS i wielu innych…
22 sierpnia miała miejsce premiera kolejnej płyty związanej z obchodami 10-lecia istnienia zespołu. Tym razem był to album „Talent Zero” , zawierający covery piosenek z repertuaru klasyków brudnego rock’n’rolla, z polskimi tłumaczeniami tekstów.
Do końca wakacji 2006 roku trwały prace nad nowym albumem, którego premiera miała miejsce 20 października. Płyta otrzymała tytuł „Poza Prawem” i jak zwykle w przypadku wydawnictw zespołu ANALOGS, otrzymała skrajnie różne recenzje. Nowością było to, że recenzje znaleźć można było również w takich pismach jak „Gazeta Wyborcza”, „Dziennik”, „Ślizg”, a nawet „CKM”, gdzie została doskonale wpasowana pomiędzy zdjęcia gołych dziewczyn…
W połowie marca 2008 roku zespół wchodzi do studio, aby nagrać dziesiąty album.
Sprzedaż biletów:
(internetowo do 5 dni przed koncertem)
oraz
Gdynia
Klub Muzyczny UCHO, ul.św.Piotra 2, tel.661-81-81 lub 661-89-73
Kawiarnia CYGANERIA, ul.3-Maja 27, tel.620-77-22
Salon Muzyczny PULS, ul.Waszyngtona 21 – Centrum Gemini